23948sdkhjf

Havnene som cementen, der styrker erhvervet

Visionen om, at Danmark skal være Europas maritime klynge – betyder, ifølge direktør i Søfartsstyrelsen, Andreas Nordseth, at også danske havne skal være Europas bedste.
Men hvordan? Europas bedste havne er temaet for Danske Havnes havnekonference 2014. Og første indspark fra direktør, Andreas Nordseth, handlede om, at Danmark er godt på vej og i virkeligheden skal blive bedre til at markedsføre allerede eksisterende styrker. Vækstplanerne er netop udarbejdet på baggrund af, hvor Danmark allerede står stærkt. Det Blå Danmark er internationalt en af Danmarks absolutte styrkepositioner.

Men bevidstheden om Danmarks styrkeposition skal altså opgraderes. ”Skal en maritim virksomhed til at lave forretning i den europæiske tidszone, skal de vælge Danmark – det er visionen”, sådan lød Andreas Nordseths ambition på Det Blå Danmarks vegne. Styrkes markedsføringen af Det Blå Danmark, styrkes væksten også. Og vækstpotentiale har havnene, fortsætter Andreas Nordseth: ”Havnene er og kan være cementen, der får virksomheder knyttet sammen i klynger. Klynger, der kan levere solid service og samlede løsninger, tiltrække nye virksomheder, styrke eksporten og bidrage til vækstpotentialet lokalt og nationalt.”

Det var derfor også med en opfordring til havnene, at Andreas Nordseth rundede sit indlæg af. Søfartsstyrelsen vil meget gerne indgå flere partnerskaber. Parternskaber der skal sikre markedsføring af Det Blå Danmark som en samlet og stærk klynge i Europa -som Europas bedste.
 
Kilde: Danske Havne
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078