MAN Diesel & Turbo vinder ordre på emissionssystem
TEKNIK: Opgradering af ordre til UK-baserede Petrofac.
MAN Diesel & Turbo har vundet en opgraderingsordre for et SCR (Selective Catalytic Reduction) system til et nyt offshore kranskib, der er under bygning ved kinesiske ZPMC Shipyard. MAN Diesel & Turbo har allerede vundet ordren på levering af skibets maskineri, bestående af seks styk 16V32/44CR-motorer. Skibet skal leveres i 2016.
SCR-systemet er designet til at imødekomme IMO's NOx-regler, hvorunder det lever op til de strengeste krav under Tier III, svarende til, at udledningen af NOx reduceres med mindst 80 procent. Rent teknisk fungerer SCR ved at udstødningsgassen renses ved brug af urea, inden det ledes ud. MAN Diesel & Turbo fik i september DNV-GL godkendelse af Tier III-system på DFDS' Petunia Seaways, der drives af en MAN B&W 8L21/31 firetakter. Her har systemet nu 8.800 driftstimer på bagen til fuld Tier III-tilfredshed.
Systemet der skal leveres til Petrofac skal bruges på et nydesignet kranskib til brug på dybt vand. Det bliver 216 meter langt. Petrofac er bredt funderet serviceudbyder inden for offshoresektoren med udgangspunkt i syv globale centre.
Kilde: MAN Diesel & Turbo
Læs også: