DFDS må affinde sig med ny appel i kanaltvist
KONKURRENCE: Medarbejdere i My Ferry Link har fået lov til at appellere konkurrencemyndigheds afgørelse til det civilretslige system.
Sammenslutningen af tidligere medarbejdere fra Sea France, der sammen med Eurotunnel driver færgerederiet My Ferry Link mellem Dover og Calais, fik fredag rettens ord for, at de må appellere afgørelsen fra den britiske konkurrencemyndighed, som udelukker My Ferry Link fra at drive deres færgerute, til det civilretslige system.
Det skriver avisen Dover Express.
My Ferry Link ejes af Eurotunnel, som i forvejen har en stor andel af trafikken mellem England og Frankrig, hvor også danske DFDS og britiske P&O Ferries driver færgeruter.
Afviste appel 9. januar
Det var Eurotunnels store andel af trafikken, som blev lagt til grund for afgørelsen om, at det var konkurrenceforvridende, da Eurotunnel sammen med SCOP, sammenslutningen af tidligere Sea France-medarbejdere, i 2012 overtog aktiverne fra det dengang konkursramte Sea Frances’ forretning mellem Dover og Calais.
Den britiske Competition Appeal Tribunal afviste 9. januar i år en appel for at få genoptaget sagen fra My Ferry Link. Afgørelsen var den sidste instans i det konkurrenceretslige system, hvorfor medarbejdersammenslutningen altså nu bringer sagen videre i det civilretslige appelsystem.
Ifølge Dover Express er sagsbehandlingstiden hos appelretten i gennemsnit otte måneder. Der afholdes høring i sagen 13. marts.
Læs også:
Det skriver avisen Dover Express.
My Ferry Link ejes af Eurotunnel, som i forvejen har en stor andel af trafikken mellem England og Frankrig, hvor også danske DFDS og britiske P&O Ferries driver færgeruter.
Afviste appel 9. januar
Det var Eurotunnels store andel af trafikken, som blev lagt til grund for afgørelsen om, at det var konkurrenceforvridende, da Eurotunnel sammen med SCOP, sammenslutningen af tidligere Sea France-medarbejdere, i 2012 overtog aktiverne fra det dengang konkursramte Sea Frances’ forretning mellem Dover og Calais.
Den britiske Competition Appeal Tribunal afviste 9. januar i år en appel for at få genoptaget sagen fra My Ferry Link. Afgørelsen var den sidste instans i det konkurrenceretslige system, hvorfor medarbejdersammenslutningen altså nu bringer sagen videre i det civilretslige appelsystem.
Ifølge Dover Express er sagsbehandlingstiden hos appelretten i gennemsnit otte måneder. Der afholdes høring i sagen 13. marts.
Læs også: