FOTOS: Her er skibene fra verdens seks største rederier
Verdens p/t seks største containerrederier er alle repræsenteret med ugentlige anløb i en af Sydamerikas vigtigste havnebyer, Santos ved megabyen Sao Paulo. Søfarts fotograf har fanget seks containerskibe fra de største rederier. Fra Santos udskibes enorme mængder kaffe, soya, sukker, majs, eksotisk frugt og bomuld
MSC Ilenia er på 171099 DWT og bygget i 2023 hos Yangzi Xinfu Shipbuilding og kan tage 16616 TEU. Hovedmotoren er en MAN B&W på 55000 KW. Foto: Finn Salomon
ONE Amazon er på 132736 DWT og bygget i 2022 hos Jangzijiang Shipbuilding og kan tage 11923 TEU. Hovedmotoren er en Win GD på 42350 KW.
Cartagena Express er på 123490 DWT og bygget i 2017 hos Hyundai Samho HI og kan tage 11623 TEU. Hovedmotoren er en MAN-B&W på 34224 KW.
Cosco Shipping Argentina er på 146337 DWT og bygget i 2024 hos Cosco Shpg.HI, Kina og kan tage14100 TEU. Hovedmotoren er dual-fuel Win GD på 46667 KW.
CMA CGM Bahia er på 129503 DWT og bygget i 2023 hos Hudong Zhonghua,Kina og kan tage 13200 TEU. Hovedmotoren er LNG drevet CMD-Win GD på 47880 KW.
Maersk El Palomar er på 152237 DWT og bygget i 2024 hos Japan Marine United Corporation og kan medtage 12800 TEU, heraf 2500 kølecontainere. Hovedmotoren er dual-fuel Mitsui Man B&W på 48090 KW.