Det bliver ikke kun ét brændstof, der skal trække A.P. Møller Mærsk frem til målsætningen om 25 pct. grøn fragt i 2030 og CO2-neutralitet i 2040.
Ved siden af rederiets hidtidige sats på metanol, vil selskabet som et komplet nybrud også have skibe, der skal sejle på bio-LNG, mere præcist bio-metan.
Rederiet åbner desuden op for, at andre gas...
Derfor satser Mærsk nu på andet end metanol
Mærsk vil undgå at sidde tilbage med det forkerte valg og en potentiel økonomisk mavepuster. Derfor spilles på flere heste i dets grønne omstilling, og koncernen har nu fundet ét af de brændsler, der skal danne parløb med metanol
Flere grønne brændstoffer end blot metanol ser lovende ud, forklarer adm. direktør Vincent Clerc i Mærsk. Foto: Emil Helms/Scanpix 2024
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement