Maritim messearrangør sælger sidste del af livsværket
Kort før afholdelsen af den maritime messe Scandinavian Maritime Fair i midten af København, er der sket ændringer i ejerskabet.
Den mangeårige arrangør og eneejer, René Wittendorff, sælger sin resterende ejerandel af messen, og er dermed helt ude af ejerkredsen.
Køberen er det norske medieselskab Oceanspace Media, der dermed nu ejer 50 pct. af Scandinavian Maritime Fair. Den anden halvdel ejes af den internationale messe- og konferencearrangør MCI.
I Norge kendes Oceanspace for udgivelsen af medier som Norsk Fiskeopdrett, Skipsrevyen og Kystmagasinet.
For René Wittendorff er der dermed tale om et markant skifte for en brancheperson, der har været aktiv inden for messer og branchemedier sammen med sin far så langt tilbage som i 1950'erne.
- Jeg har nydt at arbejde indenfor de maritime erhverv, men der er en tid til alt, siger den snart 75-årige iværksætter.
- Jeg er overbevist om, at Scandinavian Maritime Fair har fået et ejerskab, der er rigtigt for virksomheden og ikke mindst gør virksomheden godt rustet til fremtiden, siger han.
Scandinavian Maritime Fair løber af stablen 14. og 15. maj 2024 i Øksnehallen i København.
Maritim messe har skiftet navn og hæver ambitionerne