Redere er uvillige til at forpligte sig til at stå tidligt på grøn metanol på grund af de høje omkostninger for first-movers.
Det siger David Cassidy, adm. direktør for Proman, verdens næststørste metanol til Tradewinds.
Vi har brug for et markedssignal nu - for i øjeblikket er ingen villige til at betale merprisen for grønne brændstoffer - hver...
Problemet med grøn metanol: Ingen blinker først
Metanolproducent efterlyser et pristillæg på fossile skibsbrændsler, som kan få rederierne i gang med de fornødne investeringer i skibsfartens energiomstilling
Mærsk er blandt de første rederier der globalt har forpligtet sig på grøn metanol med investeringer i skibe, der kan sejle på grøn metanol, og som har indgået partnerskaber med globale producenter af det grønne skibsbrændstof, herunder med Proman. Foto: Mærsk
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement