Lauritzen vil bygge nye metanolkæmper
J. Lauritzen føjer sit fjerde, femte og sjette metanolskib til ordrebogen.
Investeringsselskabet, som blandt andet ejer Lauritzen Bulkers, har netop underskrevet kontrakt på tre dual fual-metanolkar Kamsarmax-skibe.
Det oplyser Lauritzen i et opslag på Linkedin.
Dermed har den Hellerup-baserede tørlastkoncern seks metanolklar skibe på vej.
Ordrerne kommer oven i tre andre metanol dual fuel Kamsarmax-skibe, som rederiet bestilte i henholdsvis april og juni. Ligesom disse, skal de tre aktuelle skibe bygges af det japanske værft Tsuneishi Shipbuilding Co.
Skibene bliver fuldt ejede af Lauritzen NexGen Shipping, som er J. Lauritzen og datterselskabet Lauritzen Bulkers' platform for investeringer i grøn omstilling.
Alle seks skibe er bestilt i samarbejde med amerikanske Cargill, som har forpligtet sig til at disponere over skibene i mindst syv år.
Flådefornyelse hjalp Lauritzen Bulkers til rekordresultat