23948sdkhjf

Ny klasse af el-hybride CTV’ere kontraheret i Singapore

’Energizer’ fra 2022 får sidst på året selskab af yderligere to el-hybride CTV’ere hos Northern Offshore Service

Northern Offshore Service har nu indledt sin anden generation af el-hybride CTV’ere. Det er sket med en ordre hos det Singapore-baserede skibsværft Penguin Shipyard på to CTV-nybygninger til det, rederiet betegner som en ny R-klasse af fartøjer.

Vi er glade for at kunne bygge nye energieffektive fartøjer, som vi er sikre på, vil hjælpe offshore vindindustrien til at komme tættere på zero emission David Kristensson, CEO i Northern Offshore Service

De to nybygninger får i lighed med Northern Offshore Service’s ’Energizer’, som blev leveret fra det norske værft Grovfjord Mek. Verksted i 2022, en batteripakke om bord. Rederiet oplyser dog indtil videre ikke nærmere om fremdriftskonceptet på den nye R-klasse.

Leveres i år

Længden over alt bliver 32 meter med en bredde på 10 meter. Kapaciteten i forhold til transport af mølleteknikere bliver på 24. Northern Offshore Service oplyser dog i en pressemeddelelse, at de to nybygninger skal leveres i fjerde kvartal 2023.

- Vi er glade for at kunne bygge nye energieffektive fartøjer, som vi er sikre på, vil hjælpe offshore vindindustrien til at komme tættere på zero emission, udtaler Northern Offshore Service’s CEO David Kristensson i meddelelsen.

E-klassen fra 2022, der fortsat kun består at et enkelt fartøj, har en batteripakke på 271 kWh i kombination med seks Volvo Penta-baserede generatorsæt.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125