23948sdkhjf

Dampskib indstiller sejlads efter kulprishop

Der skal kul på det historiske og renoverede dampskib, men det er der ikke længere råd til

Der kunne være en historie fra det forrige århundrede, men den er helt aktuel.

Hæver vi priserne til det nødvendige niveau, er der simpelthen ikke nok, som køber billetter Henning Bek, formand for S/S Bjørn

Dampskibet 'S/S Bjørn' indstiller al sejlads, fordi det er blevet for dyrt at købe det kul, som skibet anvender som brændsel til dets kedel.

I maj vendte det historiske dampskib tilbage til Helsingør efter at have fået ny 24 ton tung kedel i Gilleleje, men nu indstilles sejladsen på ny.

Årsagen er, at de stigende kulpriser har kuldsejlet økonomien.

Det oplyser formand for Veteranskibsforeningen S/S Bjørn, Henning Bek.

- Vi er selvfølgelig meget kede af situationen, for nu havde vi lige fået skibet i fuld drift og fået rettet alle småskavankerne, der var i forbindelse med kedeludskiftningen, siger han til Helsingør Dagblad.

Kulpriserne er på det seneste steget fra 4.000 kroner per ton til 12.000 kroner per ton, og dampskibet er derfor ikke længere en rentabel forretning.

- Vi har ikke penge til at købe kul, og hæver vi priserne til det nødvendige niveau, er der simpelthen ikke nok, som køber billetter, konstaterer Henning Bek. 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078