23948sdkhjf

Hafnia håber, at opgraderinger kan puste nyt liv i ældre tankskibe

Ved hjælp af en række propelforbedringer skal Hafnia have mere ud af underpræsterende tonnage

Rederiet Hafnia håber, at en række opgraderinger kan forbedre ydeevnen for nogle af rederiets ældre skibe.

Det skriver Tradewinds.

Virksomheden har tidligere meldt ud, at den ville fokusere på at opgradere sin flåde og
optimere effektiviteten for at øge ydeevnen og reducere sit miljømæssige fodaftryk i
forbindelse med rederiets seneste årsrapport.

Ifølge Hafnia er dette gjort på flere måder, eksempelvis ved den såkaldte
Mewis Duct-
montering på propellerne, installation af propelfodhætter, ved hjælp af snoede forreste
gummipærer og stigende propeldiametre, skriver Tradewinds.

I 2019 meldte Hafnia ud, at den 73.708-dwt BW Kronborg (bygget 2007) blev markeret som et "underpresterende" skib i Hafnias præstationsovervågningssystemer.

- Det havde været omkring tre år siden hendes sidste tørdocking, og hendes skrog blev snavset, da den antifouling maling blev ødelagt, sagde Hafnia ifølge Tradewinds.

Ifølge virksomheden gav dette et for stort brændstofforbrug sammenlignet med andre jævnaldrende skibe med en hastighed på ca. 50 ton om dagen på lastede rejser og 38 tons om dagen i ballast ved 12 knob.

Ifølge Hafnia har otte af de 2010-bygget MR-produkttankskibe fra Kinas Guangzhou Shipyard International klaret sig "relativt dårligt", skriver Tradewinds.

- Vi har foretaget mange justeringer for at forbedre deres ydeevne, herunder indføring af antifouling-maling med meget høj specifikation og vibrationskompensatorer under deres fem-årige tørdocking, lød meldingen fra Hafnia ifølge Tradewinds.

Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078