Galleri: Kanalens længste færge søsat i Kina
Den nye DFDS-færge 'Côte d'Opale', der er en del af Stena RoRo's nye E-Flex-serie, er nu blevet søsat på værftet i Kina.
Det skriver DFDS på sit interne nyhedssite.
Med en længde på 214 meter bliver den nye ro/pax den længste færge på Den Engelske Kanal, når den bliver taget i drift umiddelbart efter levering, som forventes at finde sted den 31. juni 2021.
Selvom 'Côte d'Opale' er en del af en serie af søsterskibe, kommer den til at skille sig ud fra de andre på flere områder. Det gælder for eksempel den særlige forstævn, der er optimeret til landanlæggene på ruten, og så bliver 'Côte d'Opale' den foreløbigt eneste E-Flex'er uden kahytter.
- Den ekstra kapacitet vil optimere kundeoplevelsen med yderligere faciliteter og sikre, at passagerer har masser af plads til at slappe af, afprøve moderne madkoncepter og nyde en omfattende shoppingoplevelse, siger Kasper Moos, VP og chef for BU Short Routes & Passenger i DFDS.
Nybygningen får en kapacitet på 1000 passagerer og 3100 lanemeter.
Som Søfart tidligere har skrevet, har Stena Line allerede taget levering af det første skib i serien, 'Stena Estrid'. DFDS tager 'Côte d'Opale' ind på en ti-årig bareboat charter.
Læs mere: Ny færge er en historisk milepæl - og et stort sats - for Stena