23948sdkhjf

DFDS forlænger nyerhvervet ro/ro-skib

SHORTSEA: Tredje skib fra U.N. Ro-Ro skal kunne måle sig med fire af sine halv-rederi-søstre på Nordsøen

Det første af tyrkisk-baserede U.N. Ro-Ros skibe bliver netop nu forlænget under DFDS’ ejerskab. Det drejer sig om ro/ro-skibet ’UN Karadeniz’, som skal forlænges med en præfabrikeret 30-meter sektion, der øger ro/ro-skibets kapacitet med 23 pct. - eller hvad der svarer til 55 ekstra semitrailers.

Det er det tyrkiske værft Gemak Shipyard, som skal udføre forlængelsen. Samme værft har før DFDS overtog U.N. Ro-Ro foretaget lignende forlængelser af øvrige to af de i alt 12 ro/ro-skibe, der fulgte med over i det nye danske ejerskab.

De to allerede forlængede skibe er henholdsvis ’UN Akdeniz’ og ’Cuneyt Solakoglu’, der er fra det samme output af nybygninger fra det tyske FSG-værft i Flensborg, som også på en række områder er nært beslægtede med DFDS’ såkaldte Blomster-klasse.

Blomster-klassen er en serie på i alt seks ro/ro-skibe med en oprindelig kapacitet på godt 3.700 lanemeter, som fra midten af nullerne har udgjort rederiets tonnagemæssige grundstamme på Nordsøen. Fire af disse seks skibe er ligeledes forlænget med 30 meter-sektioner, således de i dag har en kapacitet på godt 4.700 lanemeter.

Læs mere om: DFDS
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.517