Mega-ro/ro-skibe baner vejen for konsolidering
RO/RO-SKIBE: Kun få store operatører er forundt at bygge nye ro/ro-skibe, som er vokset markant i størrelse for at kondensere så meget af shortsea-trafikken som muligt i store korridorer
Den første af DFDS’ i øjeblikket fem nye store ro/ro-skibe kontraheret ved Jinling-værftet i Kina gør gode fremskridt. Foto: DFDS
For tre et halvt år siden var der globalt kun ét konventionelt shortsea-ro/ro-skib i ordre. Netop nu er der 29 skibe i værfternes ordrebøger i dette relativt specialiserede tonnagesegment, hvilket svarer til det største samlede antal lanemeter siden 1978. Samtidigt har en lille eksklusiv håndfuld førende shortsea-rederier over de seneste to år igan...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement