Stena Line skifter navn – for en stund
”Santa Line” sejler igen i den glade juletid
Sådan så færgen 'Stena Jutlandica' ud i hele juleperioden 2015 med påskriften ”Santa Line” på siden. Foto: Stena Line
- Perioden op mod jul var sidste år enormt populær, og mange benyttede sig af muligheden for at besøge store julemarkeder i deres nabolande og at købe julegaver og drikkevarer til julefrokosten. Ganske bemærkelsesværdigt kan vi allerede nu konstatere en endnu større interesse i år, fortæller Tony Michaelsen, der er route director for Stena Lines ruter mellem Danmark og Sverige.
Konkret viser bookingen af rejser på nuværende tidspunkt en stigning på 9 procent for ruterne mellem Danmark og Sverige sammenlignet med samme periode sidste år. Der er tale om henholdsvis Frederikshavn-Göteborg og Grenå-Varberg. For ruten Frederikshavn-Oslo viser bookingtallene en stigning på 2 procent sammenlignet med den tilsvarende periode i 2015.
I anledningen af den voksende juletrafik har Stena derfor skiftet navn til Santa Line og indført ændringer på en række parametre i forhold til normalen. For eksempel bliver sortimentet i færgernes butikker tilpasset - på baggrund af analyser af sidste års salg - mod de mest efterspurgte julegaver samt mad- og drikkevarer. Ligeledes udsmykkes både færger og terminaler til den store julemedalje.