23948sdkhjf

Maersk Line chartrer seks Hanjin-skibe

SHIPPING: Med tysk mellemkomst har Maersk Line taget seks 13.100-TEU'ere under sine chartervinger
Med tyske HSH Nordbank som mellemled har Maersk Line overtaget operationen af seks Hanjin-skibe i 13.100 TEU skibe - den næststørste i ULCS-klassen. Ifølge HSH Nordbank er der tale om en langtidsaftale. Der nævnes intet specifikt om hvilke skibe, der er tale om. Men der er for størstedelens tale om skibe, som er KG-ejede skibe, der var i charter til Hanjin. Rederiet opererede totaltotte skibe i den pågældende størrelse.

Det gælder enhederne 'Hanjin Harmony', Hanjin Blue Ocean', 'Hanjin Asia', 'Hanjin America', Hanjin Asia', Hanjin Europe', Hanjin Africa', Hanjin Gold' og 'Hanjin Sooho'. De indchartrede skibe er typisk placeret under Isle of Man-flaget, som Maersk Line selv er velkendt med at operere under. Det fremgår også at det bliver Hamburg-baserede Döhle Group, der er et stort KG-operationsselskab med skibe i mange segmenter, der skal stå for den tekniske drift af de seks enhder, der nu overgår til Maersk Line.

Maersk Line selv har ikke oplyst hvor skibene skal sættes i drift. Men hele manøvren relaterer sig til konkursen af Hanjin og branchens bestræbelser på at rette op på de forlis af skibe og aftaler, der er fulgt i kølvandet. Fra chief risk officer Ulrik Lackschewitz fra HSH Nordbank - storinvestor i KG-sektoren - lyder det: At Maersk Line chartrer disse skibe giver os et nyt langtids perspektiv at arbejde ud fra i forbindelsen med konkursen hos Hanjin. I Maersk Line har vi fundet en stærk partner i forbindelse med transaktionen.

Kilde: HSH Nordbank

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125