23948sdkhjf

MAN Diesel & Turbo vinder ny ME-Gi-ordre

TEKNIK: Ny motorordre til græsk rederi - og med bygning i Korea - i det grønne segment underskrevet hos motorproducenten.
Man Diesel har sikret sig en seksdobbelt ordre på hovedmaskineriet til fire nye tankskibe i LNG- og VLCC-klassen. Skibene skal bygges af koreanske Daewoo Shipbuilding for to rederier i den græske Maran-rederigruppe, der igen hører under Angelicoussis Shipping Group – henholdsvis Maran Gas Maritime og Maran Tankers Management.

Ifølge Man Diesel & Turbo gælder ordren to gange to styk 5G70ME-C9.5-GI motorer til to LNG-enheder på 173.400 kbm., der bygges til Tier III-standard. De to sidste motorer skal i dybet på to 318.000 t.dv. VLCC’ere, der hver får en 7G80ME-C9.5 til at skubbe sig frem. De bliver på 336 meter i længden og 60 meter i bredden. LNG-tankerne når ned på 295 meter i længde og 46 i bredden.

VLCC’erne skal Daewoo have klar i 2018, mens LNG’erne skulle være leveringsklare i 2019. ME-GI motorerne fra Man Diesel & Turbo har vundet flot anerkendelse som alternativ til især såkaldte eco-venlige enheder. Motortypen reducerer – uanset fueltypen – udslip af såvel CO2 som SOx og Nox i forhold til andre motortyper i samme output-segment.

Kilde: Man Diesel & Turbo
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141