Wärtsilä langer 20DF dual-fuel-motor nummer hundrede over disken
Wärtsilä leverer i januar virksomhedens 20DF dual-fuel-motor nummer et hundrede. Det er tre et halvt år siden, Wärtsilä leverede deres første dual-fuel HFO/MGO-LNG motor i 20'er-serien, som i sit grunddesign daterer sig tilbage til de tidlige halvfemsere.
Dual-fuel-motor nummer et hundrede skal sammen med øvrige to motorer af samme type udgøre hovedmaskineriet i en ro/pax-færge til canadiske BC Ferries, der i øjeblikket er under bygning på Remontowa-værftet i Polen.
”Fordelene ved Wärtiläs dual-fuel-teknologi, dens brændstoffleksibilitet og dens fordele for miljøet er blevet understreget af denne milepæl. 20DF'eren har oplagte fordele både i et hjælpemaskineri, som del i et genset eller som hovedmaskineri,” siger Stefan Wiik, vice president, engines, Wärtisilä Marine Solutions.
I gas-mode opfylder 20DF dual-fuel-motoren IMO's Tier III-emissionsregler på NOx-området uden videre røggasrensning. Driften i gas-mode reducerer endvidere både SOx og CO2 væsentligt og sikrer røgfri operation.
Kilde: Wärtsilä
Dual-fuel-motor nummer et hundrede skal sammen med øvrige to motorer af samme type udgøre hovedmaskineriet i en ro/pax-færge til canadiske BC Ferries, der i øjeblikket er under bygning på Remontowa-værftet i Polen.
”Fordelene ved Wärtiläs dual-fuel-teknologi, dens brændstoffleksibilitet og dens fordele for miljøet er blevet understreget af denne milepæl. 20DF'eren har oplagte fordele både i et hjælpemaskineri, som del i et genset eller som hovedmaskineri,” siger Stefan Wiik, vice president, engines, Wärtisilä Marine Solutions.
I gas-mode opfylder 20DF dual-fuel-motoren IMO's Tier III-emissionsregler på NOx-området uden videre røggasrensning. Driften i gas-mode reducerer endvidere både SOx og CO2 væsentligt og sikrer røgfri operation.
Kilde: Wärtsilä