Første fragttal på samarbejdet mellem P&O og SOL
Britisk-opererede P&O Ferries’ space charter-samarbejde med svenske SOL Continent Line over Nordsøen mellem UK og Sverige har flyttet mere end 2.000 trailerenheder i samarbejdets første otte måneder. Det oplyser P&O Ferries’ kommercielle direktør til mediet Lloyd’s Loading List.
Samarbejdet mellem de to rederier består af en kombination af P&O Ferries’ intermodale europæiske fragtnetværk, der anvender Zeebrügge i Belgien som HUB til og fra England. Men Zeebrügge anløbes også af SOL Continent Lines ro/ro-fragt-rute til Gøteborg. I alt 2.068 fragtenheder er det således blevet til, ifølge den kommercielle direktør, der udtaler således til Lloyd’s Loading List:
”Den aktuelle efterspørgsel på den nye service viser, at der er et voksende eksport- og importmarked mellem Skandinavien og England. Vores samarbejde med SOL gør, at vores kunder nu via os kan sende deres gods direkte fra Skandinavien til UK.Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor eksempelvis skotske whiskyproducenter udnytter den store volumen til at eksportere til de lukrative markeder i Sverige og Norge.”
P&O Ferries transportere årligt omkring 2,2 mio. fragtenheder på deres ruter mellem kontinentet, UK og Irland. Derud over befordrer rederiet omkring 10 mio. passagerer årligt. Den største rute er Dover-Calais, hvor rederiet i dag har den største markedsandel foran danske DFDS. Til gengæld er DFDS mange gange større på tværs af Nordsøen end P&O Ferries.
Kilde: Søfart/ Lloyd’s Loading List
Samarbejdet mellem de to rederier består af en kombination af P&O Ferries’ intermodale europæiske fragtnetværk, der anvender Zeebrügge i Belgien som HUB til og fra England. Men Zeebrügge anløbes også af SOL Continent Lines ro/ro-fragt-rute til Gøteborg. I alt 2.068 fragtenheder er det således blevet til, ifølge den kommercielle direktør, der udtaler således til Lloyd’s Loading List:
”Den aktuelle efterspørgsel på den nye service viser, at der er et voksende eksport- og importmarked mellem Skandinavien og England. Vores samarbejde med SOL gør, at vores kunder nu via os kan sende deres gods direkte fra Skandinavien til UK.Det samme gør sig gældende den anden vej, hvor eksempelvis skotske whiskyproducenter udnytter den store volumen til at eksportere til de lukrative markeder i Sverige og Norge.”
P&O Ferries transportere årligt omkring 2,2 mio. fragtenheder på deres ruter mellem kontinentet, UK og Irland. Derud over befordrer rederiet omkring 10 mio. passagerer årligt. Den største rute er Dover-Calais, hvor rederiet i dag har den største markedsandel foran danske DFDS. Til gengæld er DFDS mange gange større på tværs af Nordsøen end P&O Ferries.
Kilde: Søfart/ Lloyd’s Loading List