DFDS har indgået ny ARK-kontrakt
DFDS har indgået en ny fireårig kontrakt om at stille tonnage til rådighed for det dansk/tyske militære ARK-samarbejde om deployering af miltært udstyr, typisk køretøjer eller containerbaseret gods. Den nye kontrakt er indgået med JMTO – Joint Movement Transport Organisation, som ARK-samarbejdet er en del af.
Samarbejdet daterer sig tilbage til 2003 og har hele tiden haft DFDS med som den civile, kommercielle rederipart. Seneste har DFDS bl.a. anvendt ro/ro-skibene 'ARK Futura', 'Britannia Seaways', og 'Suecia Seaways', som også indgår i den nye kontrakt. Ud over disse skibe indgår DFDS' to nyeste ro/ro-skibe, som navnene 'ARK Germania' og 'ARK Dania' antyder, også i ARK-deltagelsen.
Når de fem skibe ikke er rekvireret til militære transporter, indgår de i DFDS’ store netværk af shortsea-ruter i Nordeuropa. 'ARK Germania' og 'ARK Dania' sejler eksempelvis fast mellem Esbjerg og Immingham.
Kilde: DFDS Update Weekly
Samarbejdet daterer sig tilbage til 2003 og har hele tiden haft DFDS med som den civile, kommercielle rederipart. Seneste har DFDS bl.a. anvendt ro/ro-skibene 'ARK Futura', 'Britannia Seaways', og 'Suecia Seaways', som også indgår i den nye kontrakt. Ud over disse skibe indgår DFDS' to nyeste ro/ro-skibe, som navnene 'ARK Germania' og 'ARK Dania' antyder, også i ARK-deltagelsen.
Når de fem skibe ikke er rekvireret til militære transporter, indgår de i DFDS’ store netværk af shortsea-ruter i Nordeuropa. 'ARK Germania' og 'ARK Dania' sejler eksempelvis fast mellem Esbjerg og Immingham.
Kilde: DFDS Update Weekly