Udvidelse af Benelux-rute fra Hirtshals i sigte
Hirtshals Havn havde 16. februar i år premiere på en ny shortsea ro/ro-rute til Benelux-regionen via Gøteborg. Nu meddeler rederiet bag, CLdn (Cobelfret), at det ugentlige anløb tirsdag morgen på det nordgående ben fra Zeebrügge til Gøteborg i nær fremtid kan blive suppleret med et anløb i Hirtshals på et af de sydgående ben.
Nyheden kom frem på en transportkonference i Hirtshals for nylig. Her præsenterede Linjechef for CLdNs skandinaviske ruter, Steven Van Loo, de transportløsninger, rederiet tilbyder. Og han brugte anledningen til at lancere nyheden om, at CLdN planlægger at supplere det nuværende nordgående anløb af Hirtshals Havn med et sydgående anløb. Det ekstra anløb vil komme til at finde sted søndag aften.
Cobelfrets Benelyx-rute korresponderer med Color Lines og Fjord Lines ruter til Norge samt Smyril Lines ruter til Island og Færøerne. Havnen i Zeebrugge har, som en af Europas største havne med en årlig omsætning på 38,8 mio. tons gods, et vidt forgrenet oversøisk rutenet. På Zeebrugge Havn er der container- og ro/ro-ruter til blandt andet Asien, Nord- og Sydamerika og Afrika, og dermed tilbydes industrien i Skandinavien nu globale forbindelser ud fra Zeebrugge Havn via Hirtshals Havn.
Samtidig er Zeebrugge Havn verdens største havn på import og eksport af fabriksnye biler, og dermed er der helt nye perspektiver for import af nye biler til de skandinaviske markeder.
Kilde: Hirtshals Havn
Nyheden kom frem på en transportkonference i Hirtshals for nylig. Her præsenterede Linjechef for CLdNs skandinaviske ruter, Steven Van Loo, de transportløsninger, rederiet tilbyder. Og han brugte anledningen til at lancere nyheden om, at CLdN planlægger at supplere det nuværende nordgående anløb af Hirtshals Havn med et sydgående anløb. Det ekstra anløb vil komme til at finde sted søndag aften.
Cobelfrets Benelyx-rute korresponderer med Color Lines og Fjord Lines ruter til Norge samt Smyril Lines ruter til Island og Færøerne. Havnen i Zeebrugge har, som en af Europas største havne med en årlig omsætning på 38,8 mio. tons gods, et vidt forgrenet oversøisk rutenet. På Zeebrugge Havn er der container- og ro/ro-ruter til blandt andet Asien, Nord- og Sydamerika og Afrika, og dermed tilbydes industrien i Skandinavien nu globale forbindelser ud fra Zeebrugge Havn via Hirtshals Havn.
Samtidig er Zeebrugge Havn verdens største havn på import og eksport af fabriksnye biler, og dermed er der helt nye perspektiver for import af nye biler til de skandinaviske markeder.
Kilde: Hirtshals Havn