23948sdkhjf

A.P. Møller - Mærsks afgørende kampe i 2012

Målsætningerne for alle dele af A.P. Møller – Mærsk gruppen er nu klart kommunikeret til alle medarbejder, hvis enkelte medarbejdere skulle være det mindste i tvivl
I Mærsks gruppens interne nyhedsmagasin kommunikerer CFO Trond Westlie til alle medarbejder, at det nu og for resten af 2012 drejer sig om at overføre kvaliteten til kontant indtjening.
 
I Mærsk Post sætter Trond Westlie rammerne for hvad der er afgørende for gruppen at nå i 2012. De såkaldte must-win-battles er fastlagt for alle forretningssegmenter og er helt afgørende for at nå det overordnede strategiske mål om at ”skabe vindende forretninger”.
 
For Maersk Line er den simple, men helt afgørende. kamp i 2012 at komme tilbage i sorte tal.
 
Maersk Oil skal sikre at man i perioden 2012 til 2014 får stabiliseret olie produktionen så udviklingen kan vendes til en stigende produktion.
 
Det vigtigste mål for APM Terminals omhandler sikkerhed og hvordan man kan reducere kritiske hændelser. 
 
Maersk Drilling skal fokusere på indtjeningen og sikre nye kontrakter, men Maersk Supply Services skal fokusere på at forny flåden og skabe bedre markedsposition på vækstmarkeder.
 
Alle andre segmenter, som eksempelvis Maersk Tankers, har fået defineret tilsvarende målsætninger for 2012 og ledelsen gør i samme ombæring opmærksom på at disse mål har deres fulde fokus og vil blive evalueret hver tredje måned startende fra maj 2012. 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078