Fuld styrke på Langelandsbælt
Danske Færger har nu begge sine færgenybygninger i drift mellem Spodsbjerg og Taars.
Danske Færger indsatte i går på kl. 07.15-afgangen fra Spodsbjerg færgen Langeland, der er den anden af to nybygninger til rederiets Spodsbjerg – Taars-rute, som markedsføres under navnet Langelandsfærgen.
Tidligere i år tog Danske Færger levering af færgen Lolland, som sammen med det netop indsatte søsterskib nu udgør en 140 pct. kapacitetsforøgelse på ruten.
De to nye færger indgik i Danske Færgers tilbud, der sikrede dem koncessionen på ruten fra Sund & Bælt fra 1. maj i år og fem år frem.
Indsættelsen af Langeland betyder også, at den sidste af Spodsbjerg – Taars-rutens gamle færger, Frigg Sydfyen, senere i dag i stedet indsættes på Bøjden – Fynshav-ruten. Her skal den afløse Thor Sydfyen, som sættes til salg. Reservefærgen Spodsbjerg blev for nylig ophugget i Frederikshavn.
Tidligere i år tog Danske Færger levering af færgen Lolland, som sammen med det netop indsatte søsterskib nu udgør en 140 pct. kapacitetsforøgelse på ruten.
De to nye færger indgik i Danske Færgers tilbud, der sikrede dem koncessionen på ruten fra Sund & Bælt fra 1. maj i år og fem år frem.
Indsættelsen af Langeland betyder også, at den sidste af Spodsbjerg – Taars-rutens gamle færger, Frigg Sydfyen, senere i dag i stedet indsættes på Bøjden – Fynshav-ruten. Her skal den afløse Thor Sydfyen, som sættes til salg. Reservefærgen Spodsbjerg blev for nylig ophugget i Frederikshavn.
Læs også: