23948sdkhjf

Større skibe på Gent kom godt fra start

DFDS kom godt fra start med større kapacitet på Gøteborg – Gent efter rederiet måtte se sig udfordret på Nordsøen.
DFDS har fået en god start med større tonnage på Gøteborg – Gent-ruten, der fra 4. juni er blevet besejlet af rederiets tre største ro/ro-skibe Tor Freesia, Tor Begonia og Ficaria Seaways. På afgangen fra Gent 7. juni blev der således lastet 3.831 lanemeter på Tor Begonia, og afgangene fra Gent fredag og lørdag i sidste uge var helt udsolgte, fremgår det af DFDS’ interne nyhedsbrev UPDATE.

De tre skibe fra ”Blomster-klassen”, med hver en kapacitet på 4.700 lanemeter, besejlede tidligere ruten mellem Gøteborg og Immingham. Men her fik DFDS imidlertid konkurrence fra det nystartede rederi North Sea RoRo, der indsatte to 2.600 lanemeters ro/ro-skibe på t/c 24. januar i år.

Det er den pludselige øgede konkurrence og væsentligt større kapacitet i markedet, der har fået DFDS til at flytte sine tre største ro/ro-skibe fra Immingham-ruten til Gent-ruten. I stedet betjenes Gøteborg - Immingham-ruten nu af Primula Seaways, Petunia Seaways og Magnolia Seaways. De tre skibe er også en del af ”Blomster-klassen”, som DFDS fik leveret fra FSG-værftet i Flensborg i perioden 2004 til 2006. Men modsat de tre andre enheder i serien, har de ikke gennemgået en 30 meters forlængelse, hvorved kapaciteten er knapt 1.000 lanemeter mindre.
 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094