23948sdkhjf

RAL ændrer Mastersejlplan

Forsinkelserne fra P+S Werften, får nu Royal Arctic Line til at ændre i deres Mastersejlplan
Grundet de mange forsinkelser fra den tyske værftsgruppe P+S Werften, som Søfart tidligere har omtalt, må Royal Arctic Line nu omlægge deres Mastersejlplan for resten af året.

De væsentligste ændringer i Mastersejlplanen er:
 
IRE1225X som oprindeligt var en tur til Tasiilaq, Thule Air Base og Qaanaaq er delt op i to: IRE1225X og IRE1226X. Dette sker på grund af usædvanligt store godsmængder til bl.a. Thule Air Base, skriver RAL.
 
Rejse 1226 fra Aalborg anløber kun Nuuk da det ikke har været muligt at indchartre et brugbart skib med kraner. Rejse 1226 bliver derfor losset og lastet med kranerne fra Mary Arctica.
 
Anløb af Aasiaat og Sisimiut er lagt over på MRY1226, som udvider sin feederrute med de to byer. Feederskibet begynder derfor med Nordgrønland, og tager Sydgrønland efterfølgende.
 
Tasiilaq anløbes bl.a. af IRE1231X – 1234X – 1237X – MRY1239X – MRY1244X
 
Gods til rejse IRE1231X som anløber Tasiilaq, transiteres via Nuuk og ikke Aalborg.
 
Nanortalik anløbes med feederen for resten af året, så de får et ugentligt anløb, ligesom Qaqortoq og Narsaq. De direkte forbindelser fra Aalborg til Nanortalik kan ikke lade sig gøre, da de indchartrede skibe er for store til at anløbe havnen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.143