ECO-Supramax bulkcarrier til Ultrabulk Shipping
Ultrabulk Shipping trækker sig fra forsinkede nybygninger, men sikrer sig i stedet ny ECO-Supramax bulkcarrier.
Ultrabulk Shipping A/S har kanselleret charterkontrakterne på to nybyggede
Kamsarmax-bulkcarriere efter begge skibe er blevet stærkt forsinkede på byggeværftet Zhoushan Jinhaiwan i Kina. De to langtidscharter-aftaler på hver 12 år blev indgået tilbage i 2010.
Samtidig har Ultrabulk Shipping indgået en ny langtids-charter på en ECO-Supramax bulkcarrier på 61.000 t.dv., som leveres fra japansk værft i 2015. Den nye charteraftale er også på 12 år og indeholder ydermere en købsoption.
ECO-Supramax bulkcarrieren vil få et 10 pct. reduceret bunkerforbrug og dermed et tilsvarende fald i CO2-udledningen. Som noget helt ekstraordinært i bulk-segmentet, bliver skibet bl.a. udrustet med et dieselelektrisk maskineri, som en af de features, der medvirker til at sænke skibets forbrug.
Ultrabulk Shipping har hovedkvarter i København, men har yderligere syv regionale kontorer world wide. Selskabet opererer konstant mellem 90 og 125 tørlastskibe fra Handysize over Supramax til Panamax.
Kamsarmax-bulkcarriere efter begge skibe er blevet stærkt forsinkede på byggeværftet Zhoushan Jinhaiwan i Kina. De to langtidscharter-aftaler på hver 12 år blev indgået tilbage i 2010.
Samtidig har Ultrabulk Shipping indgået en ny langtids-charter på en ECO-Supramax bulkcarrier på 61.000 t.dv., som leveres fra japansk værft i 2015. Den nye charteraftale er også på 12 år og indeholder ydermere en købsoption.
ECO-Supramax bulkcarrieren vil få et 10 pct. reduceret bunkerforbrug og dermed et tilsvarende fald i CO2-udledningen. Som noget helt ekstraordinært i bulk-segmentet, bliver skibet bl.a. udrustet med et dieselelektrisk maskineri, som en af de features, der medvirker til at sænke skibets forbrug.
Ultrabulk Shipping har hovedkvarter i København, men har yderligere syv regionale kontorer world wide. Selskabet opererer konstant mellem 90 og 125 tørlastskibe fra Handysize over Supramax til Panamax.