23948sdkhjf

Femern-forbindelse rykket endnu en tand nærmere

Italienske RINA Group vinder survey-opgave
Klasseselskabet RINA Group er blevet tilddelt opgaven med at supervisere og overvåge opgaven med at anlægge jernbanespor etc., når Femern-forbindelsen skal bygges. Tillige skal RINA overvåge sikkerhedsforanstaltningerne ved byggeprojektet.
 
Med kontrakten er Femern-forbindelsen rykket endnu en tand nærmere sin realisering, oplyser RINA Group, der venter, at byggeriet vil gå i gang i 2015 og stå færdigt i 2021.
 
Femern-forbindelsen bliver verdens længste undersøiske tunnelprojekt med en længde på 18 kilometer, hvilket er fem gange længere end tunnellen under Øresund og tre gange længere end den nuværende førerhund i feltet - Trans-Bay Tube Bart under San Francisco-bugten.
 
Projektet har en samlet byggepris på (foreløbigt) 5,5 mia. EUR og skal delvis finansieres via EU TEN-T-midler, og primært af danske og tyske investorer 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079