LNG-projekt modtager titlen EU-FLAGSHIP
Projekt Mar Tech LNG er blevet tilkendt titlen af at være et EU FLAGSHIP projekt. Dermed er projektet del af den strategi der skal sikre EU-Kommissionens plan for en bedre og renere Østersø i fremtiden.
Ifølge den maritime klyngeorganisation, Europas Maritime Udviklingscenter (EMUC) er titlen EU FLAGSHIP projekt er en tilkendegivelse af, at projektet MarTech LNG indeholder de elementer, der er medvirkende til at sikre den nødvendige viden, samt udvikle de kompetencer og teknologier omkring LNG, der er en nødvendig del af at sikre en renere fremtid i Østersøen.
Ifølge projektleder hos EMUC, Charlotte Vinding er målet med projekt MarTech LNG, bl.a. er at inddrage små og mellemstore virksomheder i forbindelse med etableringen af LNG-terminaler i Østersøregionen.
”Projektets mål er bl.a. at synliggøre og styrke LNG forsyningskæden i Østersøen, samt at sikre en vidensoverførsel til de lande, der er i gang med at etablere LNG terminaler i området. Dertil kræves et grundigt forarbejde, og det er dét arbejde vi til dato har lavet, der nu opnår anerkendelse fra europæisk hold. En LNG-forsyningskæde og en veludviklet infrastruktur er altafgørende for, at LNG i fremtiden kan blive et reelt alternativ til de fossile brændstoffer. Det at vi nu modtager en officiel blåstempling fra EU om, at vores projekt er en del af de handleplaner der skal sikre en renere Østersø i fremtiden, er vi både glade og stolte over,” siger Charlotte Vinding.
Projekt MarTech LNG er situeret hos EMUC´s datterselskab Bornholms Maritime Udviklingscenter. Med sin centrale strategiske placering er Bornholm en vigtig brik når snakken falder på LNG i Østersøen. Det nyetablerede maritime udviklingscenter ser mange muligheder forbundet med udviklingsprojekter som fx MarTech LNG.
Koordinator ved Bornholms Maritime Udviklingscenter, Lone Reppien Thomsen, hilser projektet velkommen.
”Gennem projektet MarTech LNG kan vi bl.a. bidrage med viden og synlighed af danske maritime virksomheders kompetencer på området. Vi har kun lige sat spaden i og etableret et maritimt udviklingscenter her på øen, men indtil nu tegner der sig et positivt billede omkring mulighederne for at skabe forretningsudvikling i samarbejde med de bornholmske maritime virksomheder. Det at vi nu får et såkaldt flagship projekt til øen gør det bare endnu mere spændende og interessant at arbejde med i fremtiden,” siger Lone Reppien Thomsen.
Hun ønsker i den forbindelse også at invitere alle interesserede til at deltage i centrets kick-off seminar den 05.marts hvor det officielle startskud lyder for etableringen af Bornholms Maritime Udviklingscenter.
Ifølge projektleder hos EMUC, Charlotte Vinding er målet med projekt MarTech LNG, bl.a. er at inddrage små og mellemstore virksomheder i forbindelse med etableringen af LNG-terminaler i Østersøregionen.
”Projektets mål er bl.a. at synliggøre og styrke LNG forsyningskæden i Østersøen, samt at sikre en vidensoverførsel til de lande, der er i gang med at etablere LNG terminaler i området. Dertil kræves et grundigt forarbejde, og det er dét arbejde vi til dato har lavet, der nu opnår anerkendelse fra europæisk hold. En LNG-forsyningskæde og en veludviklet infrastruktur er altafgørende for, at LNG i fremtiden kan blive et reelt alternativ til de fossile brændstoffer. Det at vi nu modtager en officiel blåstempling fra EU om, at vores projekt er en del af de handleplaner der skal sikre en renere Østersø i fremtiden, er vi både glade og stolte over,” siger Charlotte Vinding.
Projekt MarTech LNG er situeret hos EMUC´s datterselskab Bornholms Maritime Udviklingscenter. Med sin centrale strategiske placering er Bornholm en vigtig brik når snakken falder på LNG i Østersøen. Det nyetablerede maritime udviklingscenter ser mange muligheder forbundet med udviklingsprojekter som fx MarTech LNG.
Koordinator ved Bornholms Maritime Udviklingscenter, Lone Reppien Thomsen, hilser projektet velkommen.
”Gennem projektet MarTech LNG kan vi bl.a. bidrage med viden og synlighed af danske maritime virksomheders kompetencer på området. Vi har kun lige sat spaden i og etableret et maritimt udviklingscenter her på øen, men indtil nu tegner der sig et positivt billede omkring mulighederne for at skabe forretningsudvikling i samarbejde med de bornholmske maritime virksomheder. Det at vi nu får et såkaldt flagship projekt til øen gør det bare endnu mere spændende og interessant at arbejde med i fremtiden,” siger Lone Reppien Thomsen.
Hun ønsker i den forbindelse også at invitere alle interesserede til at deltage i centrets kick-off seminar den 05.marts hvor det officielle startskud lyder for etableringen af Bornholms Maritime Udviklingscenter.
Læs også: