Dansk-amerikansk joint-venture introducerer Ocean Atlantic
Comfort at Sea positionerer tidligere færge i Tilbury, hvor skibet er til rådighed som indkvarteringsfartøj for de mange nordeuropæiske havmølleprojekter.
Comfort at Sea, samarbejdet mellem Blue Water Shipping og ISP (International Shipping Partners) målrettet indkvarteringsfartøjer til havmølleindustrien, introducerer den 12.800 bt. store tidligere færge Ocean Atlantic. Skibet er netop blevet positioneret i Tilbury, tæt på de mange store vind-offshore projekter omkring England, oplyser Blue Water Shipping.
”Ocean Atlantic er blevet opgraderet og opfylder nu vores krav til et indkvarteringsfartøj af høj standard. Det er vigtigt for os at tilbyde et unikt setup, hvor pris matcher kvalitet. Vi må ikke glemme, at brugerne af vores koncept ofte er langt fra land i længere tid ad gangen, hvorfor de har krav på komfort og bekvemmelighed ”24/7”. Ocean Atlantic er et morderne fartøj, der lever op til alle krav, industrien stiller. Vi skal huske på, at konceptet med indkvarteringsfartøjer er kommet for at blive, da den kortest mulige distance ud til installations-sited er et meget vigtigt parameter i branchen,” forklarer Jacob Kjærgaard, Blue Water Shipping.
Comfort at Sea blev etableret i 2010 som et joint-venture mellem Blue Water Shipping og ISP. Mens Blue Water Shipping er blandt de førende inden for shipping og logistik i offshore vind, opererer ISP en stor flåde af passager- og krydstogtskibe, typisk på vegne af enkeltskibs-rederier med base på Bahamas. ISP har hovedkvarter i Miami i USA og ledes af dansk-amerikaneren Niels-Erik Lund, som ligeledes har det kommercielle og tekniske management af Clipper Groups flåde af krydstogtskibe.
Ocean Atlantic blev leveret fra Stocznia Szczecinska S.A. i Polen i 1986, som en af en lang serie af søster- og halvsøsterskibe til interesser i de tidligere Warszawa-pagtslande.
Comfort at Sea har bl.a. tidligere anvendt Clipper Group's Sea Discoverer i forbindelse med bl.a. Walney II havmølleparken på UK-sokkel.
”Ocean Atlantic er blevet opgraderet og opfylder nu vores krav til et indkvarteringsfartøj af høj standard. Det er vigtigt for os at tilbyde et unikt setup, hvor pris matcher kvalitet. Vi må ikke glemme, at brugerne af vores koncept ofte er langt fra land i længere tid ad gangen, hvorfor de har krav på komfort og bekvemmelighed ”24/7”. Ocean Atlantic er et morderne fartøj, der lever op til alle krav, industrien stiller. Vi skal huske på, at konceptet med indkvarteringsfartøjer er kommet for at blive, da den kortest mulige distance ud til installations-sited er et meget vigtigt parameter i branchen,” forklarer Jacob Kjærgaard, Blue Water Shipping.
Comfort at Sea blev etableret i 2010 som et joint-venture mellem Blue Water Shipping og ISP. Mens Blue Water Shipping er blandt de førende inden for shipping og logistik i offshore vind, opererer ISP en stor flåde af passager- og krydstogtskibe, typisk på vegne af enkeltskibs-rederier med base på Bahamas. ISP har hovedkvarter i Miami i USA og ledes af dansk-amerikaneren Niels-Erik Lund, som ligeledes har det kommercielle og tekniske management af Clipper Groups flåde af krydstogtskibe.
Ocean Atlantic blev leveret fra Stocznia Szczecinska S.A. i Polen i 1986, som en af en lang serie af søster- og halvsøsterskibe til interesser i de tidligere Warszawa-pagtslande.
Comfort at Sea har bl.a. tidligere anvendt Clipper Group's Sea Discoverer i forbindelse med bl.a. Walney II havmølleparken på UK-sokkel.