23948sdkhjf

Emma Mærsk-lægtring starter i dag

Maersk har repositioneret et af sine tankskibe til Sicilien for at håndtere vandet fra Emma Mærks maskinrum.
I dag starter Maersk Lines folk på Fincantieri-værftet på Sicilien lægtringen af vandet fra det oversvømmede maskinrum på Emma Mærsk. Da vandet kan være olieholdigt kan det ikke blot pumpes ud i havnebassinet. Derfor er der inhouse hentet assistance fra det 35.000 t.dv. store produkttankskib Rosa Mærsk, som vil fragte vandet til et modtageanlæg for videre rensning.

Taget det enorme omgang af Emma Mærsks maskinrum i betragtning, forventer Maersk Line at arbejdet med udbedringerne af de skader, vandet har forårsaget vil kræve hundrede af teknikeres indsats i den kommende tid.

Emma Mærsk, der er det første i den otteskibs-store E-klasse, som indtil for nylig blev regnet som verdens største containerskibe, havarerede 2. februar i Suez Kanalen, hvor store mængder vand pludselig trængte ind i maskinrummet via en agter tunnel-thruster.

Efter Emma Mærsks 6.425 containere var blevet flyttet til et andet containerskib, blev den havarerede kæmpe bugseret til værftet på Sicilien af et stort ankerhåndteringsfartøj.

Se også fotoserie fra Emma Mærks maskinrum taget i forbindelse med Søfarts præsentation af skibet i 2006. Billedserie kan ses på Søfarts Facebook side.
 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125