DFDS styrker sit Østersø-netværk
Stigende godsmængder i østersøen får DFDS til at opgradere
De to projektskibe Clipper Point og Botnia Seaways skal fremover erstatte jernbanefærgen Vilnius Seaways på nogle af DFDS' ruter i Østersøen, der dermed både opgraderes kapacitetsmæssigt og overgår til en mere ro/ro-baseret basis.
Sejladsmønstret ændres således, at DFDS, at rederiet får to ekstra afgange om ugen på Kiel - Kleipeda ruten samtidigt med, at der startes en helt ny rute op mellem Skt. Petersborg / Ust Luga og Kleipeda, hvor sidstnævnte havn fungerer som hub for rederiet i den østlige ende af Østersøen.
DFDS indsætter selv Botnia Seaways i sammenhængen, mens Clipper Point er indchartret. Rederiet vil nu finde nye opgaver til Vilnius Seaways.
DFDS kunne i øvrigt - ifølge sit interne nyhedsbrev Insight - i forgangne weekend sætte noget nær en fodboldrekord. Det skete ved, at rederiet stod for organiseringen af ca. 30.000 tyske fodboldsfans returrejse til London i forbindelse med afviklingen af Champions League-finalen mellem de to tyske hold Borussia Dortmund og Bayern München. En kamp sidstnævnte klub endte med at vinde 2 - 1. Men som DFDS altså også scorede pænt på.