23948sdkhjf

Myndigheder scorer kassen på arrest-skibe

I en enkelt sag fra Singapore har myndighederne hentet næsten syv mio. USD
Ifølge tidsskriftet TradeWinds skal man som "anmelder" måske se sig bedre for, når man vælger den havn, man gerne vil gøre arrest i et skib i. Det viser sig således, at der er pænt stor forskel på, hvad man kan komme til at slippe til de lokale myndigheder, når et givent skib er solgt på tvangsauktion.
 
En konkret sag fra Singapore fortæller således, at den lokale Sheriff of Singapore meddelte krav på 842.895 USD i kommission og andre 5,92 mio. USD i "udgifter" i forbindelse med arrestationen og det senere tvangssalg af VLCC'eren Hero I, der angiveligt på baggrund af bl.a. manglende bunkersbetalinger blev arresteret i Singapore for over et år sidenn.
 
I den mellemliggende periode har skibet ligget for anker på Singapore Red, mens sagen er kørt sin juridiske gang. Nu er det så solgt på tvangsauktion. Prisen er ikke angivet, men ifølge tidligere rapporter blev der i 2011 budt små 30 mio. USD for VLCC'eren, der er bygget i 1999 og som blev arresteret med den venezuelanske skibsreder Wilmer Ruperti som ejer. En slutpris i dag vurderes noget lavere for en VLCC'er med den alder og så lang oplægning bag sig.
 
Ifølge Tradewinds har Sheriff of Singapore pt. 13 arresterede skibe liggende under sin juridisktion. 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109