Skibsteknisk fokus på energioptimering
Mere end 100 tekniske aktører fra Det Blå Danmark er i dag samlet i København for at høre om energioptimerede nybygninger og retrofit.
Energireducerende skibsdesign har aldrig haft større betydning for rederiernes bundlinje, end i dag. Gennem de seneste fem år har et skibs bunkerforbrug i dets estimerede 20 til 30 års levetid, taget førstepladsen foran kontraktprisen på selve skibet. Så man skal tænke sig godt om, og turde investere i projektfasen. Alle parter, fra teknisk afdeling, værfter, over de kommercielle folk til investorer, skal bidrage.
Det understregede Jacob Buus Petersen fra klassifikationsselskabet America Bureau of Shipping i sit key note-indlæg på Skibsteknisk Selskabs heldagskonference, der finder sted i dag mandag hos Ingeniørforeningen i København. Konferencen med den mundrette titel Optimization of The Energy Consumption – New Building and Existing Vessels, samler i dag godt 100 deltagere.
Søfart vil i den kommende tid gå i dybden med flere af de aktuelle emner på dagens konference.
Læs om konferencen Optimization of The Energy Consumption – New Building and Existing Vessels. Link
Det understregede Jacob Buus Petersen fra klassifikationsselskabet America Bureau of Shipping i sit key note-indlæg på Skibsteknisk Selskabs heldagskonference, der finder sted i dag mandag hos Ingeniørforeningen i København. Konferencen med den mundrette titel Optimization of The Energy Consumption – New Building and Existing Vessels, samler i dag godt 100 deltagere.
Søfart vil i den kommende tid gå i dybden med flere af de aktuelle emner på dagens konference.
Læs om konferencen Optimization of The Energy Consumption – New Building and Existing Vessels. Link