Fremdrift for ADPs 3 danske havne
Samlet havde de ADP ejede havne i Fredericia, Middelfart og Nyborg en omsætning i 2013, der viser positive takter for fremtiden.
Efter at råolie omsætningen er faldet i Fredericia Havn de senere år, er træpille importen via havnen steget. I 2013 steg omsætningen med 200.000 tons i forhold til året før, og da de danske nærmarkeder ikke længere kan følge med forbruget, bliver pillerne sejlet fra USA. Her har Fredericia Havn en fordel med en vanddybde på 15 meter og lange kaj arealer, så bulkskibe nemt kan lægge til.
I de senere år har Fredericia Havn i stigende grad været brugt som container feederhavn til de større nordeuropæiske havne, og denne udvikling blev fastholdt i 2013.
Middelfart og Nyborg
Vestfyns motorvejsbyggeriet har skullet bruge materialer til udvidelsen, og det har kommet Middelfart Havn til gode. I Nyborg er godsomsætningen faldet, men på kajarealet i 2012/2013 er der påbegyndt en produktion af vindmølletårne, og disse forventes at skulle afskibes i 2014 og fremefter.
Alle 3 havne har gode besejlingsforhold og adgang til motorvejsnettet, og i Fredericia forventes der en stigning i råolien fra 2015, når investeringerne i Hejre-feltet i Nordsøen er implementeret.