Sjette DRAGON 27500 til Evergas
Evergas udvider sin ordre hos Nantong Sinopacific med endnu et avanceret dual fuel LNG-tankskib.
Evergas udvider sin ordreportefølje hos Nantong Sinopacific Offshore & Engineering i Kina til seks avancerede 27.500 kbm. LNG/Multigas-tankskibe, der bygges til dansk flag.
Ordren på de nu seks 27.500 kbm. store nybygninger hos Nantong Sinopacific baserer sig på en 15-årig kontrakt med INEOS Europe om transport af ethangas til Europa fra det amerikanske US Mariner East-projekt, som er USA’s første eksportkontrakt af ethangas. Lasterne skal losses ved særlige modtager- og forarbejdningsfaciliteter i Rafnes i Norge og i Grangemouth i England. Gassen vil blive udskibet fra henholdsvis Marcus Hook og Houston i USA.
De seks nybygninger følger en mindre 12.000 kbm. stor LPG-tankskibs-serie fra værftet til Evergas, hvor rederiet benyttede det danske statsbesøg i Kina fornylig til at navngive denne series seneste enhed, den danskflagede JS Greenstone, der havde Danmarks Rederiforenings adm. dir., Anne Steffensen, som gudmor.
De kommende seks enheder, som har designnavnet DRAGON 27500, bliver blandt den mest avancerede tonnage i det mindre gastankskibs-segment. Skibene får således to dual fuel (LNG/MDO-HFO) Tier III-godkendte hovedmotorer, der ydermere kan udnytte afdampningen fra lasten. Ligeledes udrustes skibene med Wärtsiläs Energopac propeller- og rorpakke, der øger skibenes fremdriftseffektivitet.
”Det avancerede design på de her skibe sikrer en meget høj effektivitet og en aldrig før set fleksibilitet, som bidrager til en fastholdelse af INEOS’ stærke markedsposition,” siger Martin Ackermann, CEO hos Evergas.
Læs mere om DRAGON 27500-designet
Evergas er specialiseret i transport af petrokemiske industrigasser og flydende naturgasarter. Selskabet har hovedkvarter i København og beskæftiger mere end 400 medarbejdere. Evergas er i øjeblikket midt i en omfattende tonnagefornyelsesproces, der indbefatter 20 nye skibe, hvis alle optioner medregnes. Målet er inden for de kommende år at få nedbragt flådens gennemsnitsalder til fire år.
De seks enheder af DRAGON 27500-designet skal leveres gennem 2015 og 2016.
Læs også:
Ordren på de nu seks 27.500 kbm. store nybygninger hos Nantong Sinopacific baserer sig på en 15-årig kontrakt med INEOS Europe om transport af ethangas til Europa fra det amerikanske US Mariner East-projekt, som er USA’s første eksportkontrakt af ethangas. Lasterne skal losses ved særlige modtager- og forarbejdningsfaciliteter i Rafnes i Norge og i Grangemouth i England. Gassen vil blive udskibet fra henholdsvis Marcus Hook og Houston i USA.
De seks nybygninger følger en mindre 12.000 kbm. stor LPG-tankskibs-serie fra værftet til Evergas, hvor rederiet benyttede det danske statsbesøg i Kina fornylig til at navngive denne series seneste enhed, den danskflagede JS Greenstone, der havde Danmarks Rederiforenings adm. dir., Anne Steffensen, som gudmor.
De kommende seks enheder, som har designnavnet DRAGON 27500, bliver blandt den mest avancerede tonnage i det mindre gastankskibs-segment. Skibene får således to dual fuel (LNG/MDO-HFO) Tier III-godkendte hovedmotorer, der ydermere kan udnytte afdampningen fra lasten. Ligeledes udrustes skibene med Wärtsiläs Energopac propeller- og rorpakke, der øger skibenes fremdriftseffektivitet.
”Det avancerede design på de her skibe sikrer en meget høj effektivitet og en aldrig før set fleksibilitet, som bidrager til en fastholdelse af INEOS’ stærke markedsposition,” siger Martin Ackermann, CEO hos Evergas.
Læs mere om DRAGON 27500-designet
Evergas er specialiseret i transport af petrokemiske industrigasser og flydende naturgasarter. Selskabet har hovedkvarter i København og beskæftiger mere end 400 medarbejdere. Evergas er i øjeblikket midt i en omfattende tonnagefornyelsesproces, der indbefatter 20 nye skibe, hvis alle optioner medregnes. Målet er inden for de kommende år at få nedbragt flådens gennemsnitsalder til fire år.
De seks enheder af DRAGON 27500-designet skal leveres gennem 2015 og 2016.
Læs også: