23948sdkhjf

Blue Water flytter færgedele for Scandlines

Scandlines har fået hjælp fra Blue Water Shipping til at skifte byggeværft for rederiets to nye Gedser-færger.
Med kun to dages varsel præsenterede Blue Water Shipping en komplet løsning for fragt, opbevaring og lagerstyring til en omfattende transportopgave for Scandlines. Rederiet havde store mængder udstyr liggende på et værft i Tyskland, hvor rederiets to nye Gedser-færger skulle bygges færdige. Imidlertid gik værftet konkurs, og Scandlines valgte Blue Water Shipping til at styre logistikken og få delene transporteret til oplagring i Danmark.

"Blue Water reagerede hurtigt på vores forespørgsel med en god løsning på vores udfordring. Det vidner om en fleksibel organisation, og da de samtidig præsenterede et unikt lagerstyringssystem, som passede til vores ønsker, valgte vi dem til at varetage alle transportopgaver,” siger Lars Jordt som er projektansvalig hos Scandlines.

Opgaven bestod i første omgang i at koordinere og håndtere alle sendinger fra Stralsund i Tyskland til Holeby i Danmark, hvor godset opbevares, indtil færgerne bygges færdige på Blohm + Voss i Hamborg.

"Godset bestod både af containere med ankerkæder, åbne lastbiler med forskellige dele til skibene og løst gods. En af vores dygtige elever ryddede sin kalender i tre uger og tog til Stralsund for at få afsendt al godset sikkert fra værftet. Undervejs er al udstyret blevet lagerført, og vi har udviklet en særlig IT-løsning, som giver Scandlines fuldstændigt overblik over lagerbeholdningen. Vi sørgede desuden for lagerpersonale i Stralsund, som hjalp med læsseoperationerne og indkøbte det nødvendige udstyr til at sikre godset under transporten. Da godset ankom til Holeby havde vi sørget for oplagringsfaciliteter og kraner til de store løft," siger Søren Krog fra Blue Water Rødby.

Kilde: Blue Water Shipping
 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.068