APM Terminals løfter option på 22 gantrykraner
Yderligere fuldautomatiske gantrykraner til verdens mest avanceret containerterminal.
Med den netop udnyttede option på yderligere 22 Automated Rail-Mounted Gantry-kraner, de såkaldte ARMG’ere, har APM Terminals nu bestilt i alt 48 af slagsen til selskabets nye Maasvlakte II containerterminal. Maasvlakte II åbnes i november i år i Rotterdam og bliver verdens mest avancerede og automatiserede containerterminal.
De 48 ARMG’ere er i ordre hos østrigske Hans Kuenz GmbH, der samarbejder med svenske ABB om opgaven. Flåden af de nye automatiserede kraner skal indgå i fase 1 af Maasvlakte II, som vil få en årlig kapacitet på 2,7 mio. TEU.
De 30 meter høje ARMG’ere anvender et fuldautomatiseret system til at laste/losse containere mellem eksterne lastbilstrailere og batteridrevne, ligeledes fuldautomatiske Lift Automated Guided Vehicles – også betegnet som såkaldte Lift AGV’ere.
APM Terminals afgav den oprindelige ordre tilbage i 2012 med de første leveringer i marts 2013. De supplerende 22 enheder vil blive leveret til marts næste år.
Kilde: APM Terminals
De 48 ARMG’ere er i ordre hos østrigske Hans Kuenz GmbH, der samarbejder med svenske ABB om opgaven. Flåden af de nye automatiserede kraner skal indgå i fase 1 af Maasvlakte II, som vil få en årlig kapacitet på 2,7 mio. TEU.
De 30 meter høje ARMG’ere anvender et fuldautomatiseret system til at laste/losse containere mellem eksterne lastbilstrailere og batteridrevne, ligeledes fuldautomatiske Lift Automated Guided Vehicles – også betegnet som såkaldte Lift AGV’ere.
APM Terminals afgav den oprindelige ordre tilbage i 2012 med de første leveringer i marts 2013. De supplerende 22 enheder vil blive leveret til marts næste år.
Kilde: APM Terminals