23948sdkhjf

Søfart opruster og udvider staben

Avisen ansætter erhvervsredaktør i København og er klar med forbedret avis fra den 1. september.
Søfart er i færd med at forbedre sine medieplatforme.

Et af de første, synlige skridt tages, når redaktionen styrker den journalistiske kvalitet ved at udvide besætningen i København.

Således tiltræder journalist og økonom Jesper Buhl i en nyoprettet stilling som erhvervsredaktør med base i København. Jesper Buhl kommer fra en stilling som communication manager hos Mærsk og vender dermed tilbage til jobbet som skrivende journalist på Søfart, som han forlod den 1. oktober sidste år.

”Vi ønsker at styrke dækningen af shipping med udgangspunkt i København, hvor mange danske hovedaktiviteter ligger både organisatorisk og businessmæssigt. Det gør vi med ansættelsen af Jesper Buhl, som har en stærk fagmæssig profil med dyb indsigt i shippingbranchen,” siger administrerende direktør i Seapress, Ole Frie.

Kontor i Hellerup
Jesper Buhl får kontor i Hellerup med assistance fra en anden nyansættelse, journalist Pelle Lundberg Jørgensen, der bl.a. skal være med til at styrke dækningen af de mange skibsfartsorienterede begivenheder, der hele tiden foregår i hovedstadsområdet.

Seapress har hovedkontor i Aarhus med ny adresse på Hasselager Centervej 7 i Viby.

Med de to nyansættelser og flytningen i Aarhus gør Sea-press således klar til et spændende efterår, der kommer til at stå i udviklingens tegn.
Søfart har gennem de seneste uger iværksat en læserundersøgelse, der skal danne grundlag for en forandring af vores udgivelser, både på nettet og på print.

Ny struktur
Forandringsprocessen kommer bl.a. til udtryk i en helt ny struktur, hvor Søfart fra 1. september vil gå mere i dybden med nøgleemner som bl.a. shipping, skibsteknik, uddannelse, offshore, fokus på mennesker i Det Blå Danmark, danske virksomheder i internationalt perspektiv osv.
 
”Vi skal blive bedre journalistisk hele vejen rundt blandt de emner, som vi ønsker at beskæftige os med. Vores redaktion arbejder lige nu intensivt på at skabe et helt nyt koncept, og det vil vores læsere og annoncører få at se i løbet af efteråret,” siger Ole Frie.

Første skridt er en forandret papiravis, næste skridt er en modernisering af de digitale platforme.
“Vi vil forsøge at skabe et langt mere interaktivt, digitalt koncept med flere unikt vinklede nyheder og supplere med bl.a. blogs, billedgallerier og videoklip. Vi vil udvikle et fornyet og langt mere dynamisk Søfart end det, vi kender i dag,” siger Ole Frie.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078