23948sdkhjf

Mærsks Triple-E bliver overgået med en meter

CONTAINER: Kommende mega CSCL-skibe bliver længere end Maersk Lines Triple-E.
Maersk Line kan snart ikke længere prale med at have verdens største containerskibe. Til november tager China Shipping Container Lines (CSCL) ifølge Bloomberg News levering af en mastodont af et skib på 400 meter med en kapacitet på 19.100 teu (20-fods containere, red).

Maersk Lines Triple-E har til sammenligning en kapacitet på 18.270 containere og er med 399 meter marginalt kortere. De store skibe vurderes at være en vigtig nøgle til øget indtjening, hvilket Maersk Lines gigantskibe vurderes at været gode eksempler på.

"Eksemplet med Maersk er ret klart. Hvis du ønsker at tjene penge nu, så skal dine skibe være brændstofeffektive og du skal have stor skala, så du kan sænke prisen per container eller du skal yde en premium service," siger Lawrence Li, der er shippinganalytiker hos UOB Kay Hian Holdings til Bloomberg News.

Det containerskib, som CSCL bringer i spil på verdenshavene fra november, er den første levering ud af en bestilling på fem tilsvarende skibe. Skibene bygges af det sydkoreanske værft Hyundai Heavy Industries.

CSCL er ifølge Alphaliner verdens syvendestørste containerrederi med en kapacitet på 689.153 teu, svarende til en markedsandel på 3,7 pct.

Dermed er rederiet langt bagefter A.P. Møller - Mærsk, der har en kapacitet på 2.796.653 teu og en markedsandel på 15,1 pct.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.531