Maersk Tankers har skrevet vinderformularen
STRATEGI: Flere skibe i tankpoolen, fokus på omkostninger og en større brug af data til at tage bedre kommercielle og operationelle beslutninger skal få Maersk Tankers tilbage i topform.
Planen er skrevet for, hvordan Maersk Tankers skal vende tilbage til toppen af tankmarkedet. Vejen er lang og kræver, at mange af de beslutninger, den enkelte medarbejder træffer dag efter dag, skal gentænkes og fremover være baseret på en bedre indsigt i den samlede gevinst for rederiet.
Det er i grove træk, hvad der er kommet ud af det strategiarbejde, som startede i begyndelsen af året, kort efter at det sidste frasalg af VLCC’ere blev annonceret. Siden fulgte analysearbejde med at se på markedet, rederiets og konkurrenternes performance og hente input fra andre industrier.
”Siden sommerferien har vi gjort klar til at eksekvere og lavet teams inden for de tre strategiske indsatsområder Cost leadership, 3rd party services og Active position taking, som skal følge op på, at der konkret leveres den finansielle effekt,” siger Morten H. Engelstoft, CEO i Maersk Tankers siden første januar 2014.
Læs hele artiklen HER
Læs mere:
Maersk Tankers CEO: Tilbage på toppen i 2016
Flåden for fremtiden er på plads i Maersk Tankers
Hvis du vil være abonnent, klik HER