23948sdkhjf

Pæne trafiktal sikrer Mols-Linien overskud i første halvår 2015

REGNSKAB: Mols-Linien har holdt den positive kurs i første halvår af 2015. Det betyder en forbedring i resultatet på 24,5 mio. kroner i forhold til første halvår 2014.
Mols-Liniens regnskab for første halvår 2015 viser en stabil vækst i både omsætning og trafiktal. Det sikrer rederiet et overskud på 14,6 mio. kroner i første halvår af 2015 mod et underskud på 9,9 mio. kroner i samme periode 2014, hvilket svarer til en forbedring af resultatet for 1. halvår 2015 på 24,5 mio. kroner. Det oplyser rederiet torsdag eftermiddag i en selskabsmeddelelse.

Heri fremgår det, at rederiet i første halvår af 2015 overførte 543.686 personbilsenheder, hvilket er en stigning på 8,6 procent i forhold til samme periode sidste år. Det svarer til et gennemsnit på 185 personbilsenheder per afgang, hvilket er en stigning på 5,7 procent i forhold til 2014.

"Vi har fastholdt vores fokus på løbende at udvide tilbuddene til kunderne blandt andet med timedrift fra både Jylland og Sjælland i døgnets travleste perioder. Det har især erhvervsgæsterne taget rigtigt godt imod, og vi oplever i højere grad, at Mols-Linien betragtes som et naturligt valg som transportvej, når forretningsrejsende skal til møder på tværs af landet," udtaler Mols-Liniens bestyrelsesformand, Frantz Palludan, i forbindelse med halvårstallene.

Tilpasninger afspejles i bundlinjen


I første halvår 2015 er antallet af kunder, som rejser på Mols-Liniens Business Blue-Class, således vokset med 11 procent i forhold til samme periode sidste år. Rederiets lavprisbilletter har ligeledes slået godt igennem blandt især fritidsrejsende på hverdage og særligt i weekender samt søn- og helligdagsperioder.

"I tråd med, at vi har forbedret trafikprogrammet, har vi ligeledes fokuseret på at optimere servicen omkring indtjekning og lasteproceduren, så folk kan komme smidigt til og fra borde. Tiden er en vigtig faktor for især erhvervsrejsende, og vi arbejder konstant på at sikre en ensartet høj service, så de rejsende undgår spildtid på rejsen," fortsætter Frantz Palludan.

Rederiets evne til at tilpasse billettilbuddene og rejseproduktet efter markedets ønsker afspejles på bundlinjen, idet Mols-Linien har fastholdt gennemsnitsindtægten per bil på den voksende trafik, hvilket har medført en fremgang i omsætningen. Selskabets omsætning i 1. halvår 2015 er opgjort til 299,1 mio. kroner mod en omsætning i 1. halvår 2014 på 274,0 mio. kroner, hvilket betyder en fremgang i omsætningen på 9,2 procent.

 
Kilde: Mols-Linien 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078