Containerrederier og biltransportører løftede i dag sløret på deres bud på en grøn balancemekanisme, som for alvor kan få sat skub i industriens bestræbelser på at nå målet om en klimaneutral skibsfart i 2050.
Topcheferne fra Hapag-Lloyd, ONE og World Shipping Council, præsenterede i dag rederiernes bud på en ny grøn balancemekanisme, som Mæ...
Shipping-giganter foreslår global IMO-skat på fossil sejlads fra 2027
Det skal være dyrere at sejle sort. Og rederier, der sejler grønt, skal præmieres. Verdens største containerrederier har et bud på, hvordan skibsfarten bliver grøn
De fem topchefer, som sammen med World Shipping Council, står bag det fælles bud på en grøn balancemekanisme, der skal udligne forskellen mellem at sejle fossilt og grønt. Foto: Wallenius Wilhelmsen
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement