Panderynkerne bliver dybere og dybere hos de egyptiske kanalmyndigheder i Suez-kanalen.
For ikke nok med at uroen i det sydlige Rødehav har skræmt stort set alle containerskibe og de fleste tørlastskibe væk fra den vigtige vandvej mellem Asien og Europa, så formår øgede kanaltariffer for de skibe, der trods alt fortsat sejler via Suez, kun a...
Kanalindtægter i frit fald efter skibsangreb
Stadig færre skibe i Suez-kanalen har slået et stort hul i kassen hos det statsejede egyptiske kanalselskab på 40 procent - alene frem til januar
Mærsks metanol containerskib, 'Laura Mærsk', i Suezkanalen, før houthierne begyndte at beskyde handelsskibe i den sydlige del af Det Røde Hav. Foto: A.P. Møller-Mærsk
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement