- I dag kan vi relativt let indfange CO2, hvor der brændes kul og olie af, men hvad gør vi i fremtiden, når der ikke længere brændes fossile brændstoffer af, spørger Christoffer Mølleskov Pedersen.
Christoffer Mølleskov Pedersen er sektionsleder på Teknologisk Institut, og han står i spidsen for et samarbejde mellem DTU, Alfa Laval og så selvfølge...
Danske sværvægtere forvandler ammoniak til potent skibsbrændstof
Metanol til forbrændingsmotorer kræver CO2, men i fremtiden vil der ikke være nok af den. Det er ikke et problem for ammoniak. Og Teknologisk Institut, Alfa Laval og DTU har en løsning på ammoniaks langsomme forbrænding
Dette er ikke en ammoniak-motor, med derimod en Dual-fuel motor fra MAN Energy-Solutions, som sidder i Mærsks metanolskib 'Laura'. Foto: Sebastian Sjöberg
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement