23948sdkhjf

Motorbyggere samarbejder om at levere metanoldrevne totaktsmotorer

De to motorbyggere Wingd og HSD Enige vil levere motorer, der kan køre på CO2-neutral, grøn metanol. Den første motor forventes af være færdig i 2024 

Schweiziske Wingd og koreanske HSD Engine har iværksat et samarbejde for at fremme udviklingen af ​​Wingds store, metanoldrevne totaktsmotorer. Målet er at levere en motor, der er i stand til at køre på CO2-neutral methanol i 2024. Det skriver Windg i en pressemeddelelse, som påpeger, at det vil give skibsejere en energiløsning, der gør dem i stand til at opfylde IMO's 2050-mål, opnå netto-nul-emissioner, med deres næste generation af skibe.

I samarbejdet vil Wingd overvåge forbrændings- og injektionsforskning, krav til efterbehandling af udstødningen og design af motorkonceptet. HSD Engine vil yde support til omkostningseffektiv fremstilling og montering, levere motortestmuligheder og levere brændstofforsyning og systemer til udstødningsefterbehandling.

- Med nye brændstoffer er der brug for nye materialer, og producenternes involvering i design er afgørende for at sikre, at motorer kan produceres til rimelige omkostninger og inden for en rimelig tidsramme. HSD er velkendt som en dygtig motorbygger, der vil være i stand til at støtte Wingd med at levere de metanol-drevne totaktsmotorer, som vores kunder vil efterspørge til deres fartøjer i den nærmeste fremtid, siger Dominik Schneiter, vicedirektør for Reserach & Development, i Wingd, i pressemeddelelsen. 

Samarbejdet vil desuden fokusere på de største motorer i Wingds portefølje, som er modellerne X92 og X82. Disse motorer vil være egnede til store og ultrastore containerskibe, fra hvem Wingd ser hurtigt voksende interesse for grøn metanol hos. Derudover er efterspørgslen også voksende. 

Projektet er det seneste partnerskab med motorbyggere, der har til formål at accelerere udviklingen af ​​Wingd-motorer, der er i stand til at køre på nye brændstoffer, og Dominik Schneiter mener ifølge meddelelsen, at mange samarbejder, er essentielle for at imødekomme forventningerne fra skibsbygningsmarkederne og i fællesskab udvikle motorbyggerenes evner til at teste og designe til nye brændstoffer.

Wingds første metanolmotorer skal dermed ifølge virksomheden give skibsoperatører yderligere tillid til, at teknologierne til at bruge grønne brændstoffer vil være tilgængelige, når de er nødvendige.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078