Der begynder nu at tegne sig et billede i horisonten af, hvordan den samfundsbegrundede færgebetjening af den svenske Østersø-ø Gotland kan komme til at se ud efter 2030. Herfra og frem til 2045 har den nuværende operatør Rederi AB Gotland sat som målsætning at reducere CO2-udledningen fra den samfundsbegrundede færgeoperation til nul.
Vi mener i...
Sidste brik til fremtidens CO2-neutrale færgekoncept på Gotland
Øboerne på Gotland, den færgemæssigt svenske pendant til Bornholm, skal forsat kunne vælge en hurtigfærge – også i en CO2-neutral fremtid
Sådan forestiller Rederi AB Gotland sig, at en hurtigfærge i Gotland Hydrocat-konceptet kan komme til at se ud. Illustration: Rederi AB Gotland
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement