Mærsk udnytter sit gigantiske linjenetværk til breakbulk-niche
Mærsks containerskibe fragter mejetærskere, møllevinger og skibsmotorer i konkurrence med ro/ro- og stykgodsskibe. Det hele styres fra Special Cargo Solutions
4
Billeder
En møllevinge lastes ombord på et containerskib fra Alianca, en regional operatør med base i Brasilien, der blev en del af Mærsk efter overtagelsen af Hamburg Süd. Foto: Mærsk
Breakbulk eller stykgods blev godt og grundigt fortrængt i linjefarten, da containeriseringen fra slutningen af 1960’erne revolutionerende den søværts transport. Maersk Line blev som bekendt en af de helt store vindere i containeriseringen, mens nye segmenter i skibsfarten overtog transporten af den oversized-stykgods, der ikke umiddelbart kunne kl...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement