23948sdkhjf

Tilfredshed hos Esvagt stiger under coronakrise

Rederiet Esvagt har taget den årlige temperatur på tilfredsheden blandt medarbejderne, og selv om besvarelserne fra de 1.051 medarbejdere er udfyldt midt under pandemien, er tilfredsheden er steget en smule.

Som leverandør af kritisk infrastruktur har Esvagt været på arbejde uafbrudt under covid-19.

Det har betydet bøvl og rejserestriktioner og ændrede planer med skifteskibene, da Esvagt arbejder i seks forskellige lande, hver med sit reglement og individuelle restriktioner.

- Vi har en del danske og udenlandske søfolk, som virkelig har fået en kompliceret tur over flere landegrænser og forskellige restriktioner, når de skal på arbejde. Derudover skal eksempelvis vores to SOV-nybygninger i Norge jo fortsat tilses, siger Nick Vejlgaard Ørskov, Chief Human Resources Officer i rederiet.

Tillidsrepræsentant: Øv-situation, vi deler

HR-chefen glæder sig over, at medarbejderne roser rederiets håndtering af covid-19, og  tillidsrepræsentant Dennis Bastholm oplever et styrket fællesskab.

- Sammenholdet har fået et løft, helt bestemt. Der er en klar accept af, at covid-19 er en øv-situation, som vi deler med alle andre, og der er en stor forståelse for, at vi sammen skal bidrage til at holde det kørende, til vi igen får en normal hverdag. Folk tager en ekstra tørn og er meget fleksible for at få tingene til at fungere, siger Dennis Bastholm.

- Undersøgelsen er udført af Rambøll og viser, at den samlede trivsel på en skala fra 1 (lavest) til 5 er på 4,1, og at man på to af de syv områder, der måles på, er steget en smule i forhold til 2019.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094