Mærsk øger brand-værdi med ny strategi
Mærsk har taget et par spring op ad den danske top 10 over de mest værdifulde brands.
Det skriver Finans på baggrund af en analyse fra Brand Finance. Hvor rederikoncernen for et år siden måtte tage til takke med en fjerdeplads, har Mærsk i år overhalet både Arla og Danske Bank, så det kun er Lego, der overgår den syv-takkede stjerne.
Målt i kroner har Mærsk-brandet ifølge Brand Finance en værdi på 28,6 mia. kroner. Det er en stigning på solide 45,2 pct. i forhold til 2018.
- De har rørt meget i suppen omkring deres strategi. Jeg tror, man oplever i industrien, at Mærsk som brand er i udvikling, og at det rykker fremad. De får kredit for dynamik, og det billede, der bliver tegnet af, at de er innovative og foretager sig noget i markedet med blandt andet frasalg, siger den globale branding-ekspert Martin Roll til Finans.
Læs også: DTU og Mærsk vil undersøge nyt grønt brændstof