Hempel præsenterer rekordhøje resultater for 2015
Det globale marked er i stigende grad på udkig efter løsninger, der både kan reducere
omkostninger og forbedre miljømæssige indsatser. At imødekomme det behov har været
drivkraften bag Hempels succes gennem de seneste år, og med solide resultater for 2015 viser Hempel for tredje år i træk, at virksomheden forstår at læse markedet og møde efterspørgslen. Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet.
”2015 var et særdeles godt år for Hempel. Vi har med stor succes haft fokus på at levere
produkter, der skaber værdi for vores kunder. Samtidig har vi fortsat fokuseret på at videreudvikle og forbedre vores kompetencer og effektivitet, og de seneste års resultater viser, at vores dobbelte fokus virker,” siger Pierre-Yves Jullien, der 29. marts 2016 fratrådte som administrerende direktør i Hempel A/S.
Jullien vil fortsat være tilknyttet Hempel som bestyrelsesmedlem i Hempel Fonden.
Hempel opnåede en total vækst på 20 procent, som skyldes en større organisk vækst end i
markedet generelt samt opkøb af nye virksomheder, blandt andet Jones-Blair Company i marts.
Derudover leverede Hempel en Ebitda på 220 millioner euro, hvilket er 33 procent højere end resultatet i 2014 og dermed sætter rekord for tredje år i træk.
2015 var på mange måder et skelsættende år for Hempel. Virksomheden fejrede sit 100-årsjubilæum og afsluttede den succesfulde vækststrategi One Hempel – One Ambition, der har været medvirkende til, at Hempels salg og Ebitda gennem de sidste fem år er steget
henholdsvis 76 og 90 procent.
I 2016 har virksomheden introduceret Journey to Excellence, en ny strategi med fokus på øget kundefokus og intern effektivitet.
Henrik Andersen står nu i spidsen for eksekveringen af den nye strategi. Han fortæller:
”Jeg er glad for og beæret over at overtage ledelsen af Hempel A/S. Det er en virksomhed med en lang, stolt historie og ekstremt dygtige medarbejdere, og under Pierres ledelse har Hempel udviklet sig til at være en global markedsleder. Jeg ser frem til at føre vores strategi ud i livet i samarbejde med alle her hos Hempel, og jeg er sikker på, at vi sammen kan fortsætte med at styrke Hempel til glæde for vores kunder, medarbejdere og øvrige interessenter.”
Kilde: Hempel
omkostninger og forbedre miljømæssige indsatser. At imødekomme det behov har været
drivkraften bag Hempels succes gennem de seneste år, og med solide resultater for 2015 viser Hempel for tredje år i træk, at virksomheden forstår at læse markedet og møde efterspørgslen. Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet.
”2015 var et særdeles godt år for Hempel. Vi har med stor succes haft fokus på at levere
produkter, der skaber værdi for vores kunder. Samtidig har vi fortsat fokuseret på at videreudvikle og forbedre vores kompetencer og effektivitet, og de seneste års resultater viser, at vores dobbelte fokus virker,” siger Pierre-Yves Jullien, der 29. marts 2016 fratrådte som administrerende direktør i Hempel A/S.
Jullien vil fortsat være tilknyttet Hempel som bestyrelsesmedlem i Hempel Fonden.
Hempel opnåede en total vækst på 20 procent, som skyldes en større organisk vækst end i
markedet generelt samt opkøb af nye virksomheder, blandt andet Jones-Blair Company i marts.
Derudover leverede Hempel en Ebitda på 220 millioner euro, hvilket er 33 procent højere end resultatet i 2014 og dermed sætter rekord for tredje år i træk.
2015 var på mange måder et skelsættende år for Hempel. Virksomheden fejrede sit 100-årsjubilæum og afsluttede den succesfulde vækststrategi One Hempel – One Ambition, der har været medvirkende til, at Hempels salg og Ebitda gennem de sidste fem år er steget
henholdsvis 76 og 90 procent.
I 2016 har virksomheden introduceret Journey to Excellence, en ny strategi med fokus på øget kundefokus og intern effektivitet.
Henrik Andersen står nu i spidsen for eksekveringen af den nye strategi. Han fortæller:
”Jeg er glad for og beæret over at overtage ledelsen af Hempel A/S. Det er en virksomhed med en lang, stolt historie og ekstremt dygtige medarbejdere, og under Pierres ledelse har Hempel udviklet sig til at være en global markedsleder. Jeg ser frem til at føre vores strategi ud i livet i samarbejde med alle her hos Hempel, og jeg er sikker på, at vi sammen kan fortsætte med at styrke Hempel til glæde for vores kunder, medarbejdere og øvrige interessenter.”
Kilde: Hempel